מה הקשר בין עצירות עייפות חולשה וחוסר אנרגיה, ומה עושים בנידון?

מה הקשר בין עצירות עייפות חולשה וחוסר אנרגיה, ומה עושים בנידון?

אני עייף כל הזמן. סובל מעצירות ועייפות קיצונית. יש לי רמת אנרגיה נמוכה כתוצאה מכך, למרות שאני בסך הכל אדם בריא. האם העייפות הכרונית והחולשה שאני מרגיש כל הזמן קשורים לעצירות?

עצירות עייפות חולשה: האם יש קשר בין 3 תסמינים אלו? - זו שאלה שכל הזמן עולה אצל אנשים עם עצירות כרונית וזה מדהים תמיד לגלות איך עצירות יכולה להשפיע על רמות האנרגיה של האדם ועוד יותר מפתיע לגלות כמה אנשים שסובלים מעצירות קשה לא מודעים לקשר שיש לעצירות שלהם עם אובדן אנרגיה ועייפות.

התסמין הפחות מוכר של עצירות: עייפות וחולשה

אם אתה מתמודד עם עצירות, אתה כנראה גם מתמודד עם עייפות ,לתרגיה, וחוסר אנרגיה כי עצירות ועייפות כרונית  עולים בקנה אחד ויכולים ללכת יד ביד. התסמינים היותר מוכרים של  עצירות הם גזים, נפיחות, כאבי בטן, מאמץ וכאב בעת הטלת הצואה וטחורים. עייפות היא אחד הסימפטומים הפחות מוכרים של עצירות. אנשים  פשוט לא מתייחסים לעייפות שלהם כסימפטום של עצירות ומייחסים את העייפות הכרונית לקצב החיים המודרני ולמתח נפשי מתמשך או לעייפות האדרנל – רק כאשר הם פוצחים בתהליכי ניקוי רעלים ונפטרים מהעצירות אחת ולתמיד הם מגלים שרמות האנרגיה שלהם נוסקות.

עייפות וחולשה קשורים עם עצירות בגלל הקשר לבלוטת התריס

אז כן בהחלט  עצירות תגרום חולשה בגוף במיוחד אם העצירות נובעת מבעיה תפקודית כמו תת פעילות בלוטת התריס שגורמת לאובדן של אנרגיה ולשורה של תסמינים כמו חולשה, עייפות, עלייה במשקל, דיכאון, בעיות זיכרון, עור יבש, גוף קר, נשירת שיער, ציפורניים שבירות ונטיה לגוון צהבהב בעור.

עייפות חולשה ועצירות  בגלל שהגוף מזוהם ברעלים

קל להבין מדוע אנשים שסובלים מעצירות קשה  עייפים. גופם, שכבר מזוהם ברמות גבוהות של רעלים מבזבז המון אנרגיה של המערכת בנסיון לנקות רעלים אלו ולטהר אותם. יתר על כן זהו מעגל קסמים מרושע:  המעי הגס עשוי אפילו מנסה לספוג את הפסולת הרעילה כדי לחסל אותה  אבל כך הוא  מעביר עוד יותר רעל לתוך המערכת הפנימית מה שמגביר עוד יותר את תחושת העייפות הכרונית והתשישות.

הקשר בין עצירות עייפות חולשה ונטיה לדיכאון

כאשר אנו עייפים כל דבר פעוט הופך למשימה בלתי אפשרית גדולה. כאשר אתה עייף ואין לך את ההתלהבות להסתער על החיים כמו שהיית בצעירותך זה יכול בקלות להוביל גם לבעיה רצינית יותר כמו דיכאון. אם זה נשמע לך מוכר ואכן יש לך נטיה לעצירות או שאתה כבר סובל מעצירות כרונית – קבל החלטה מיידית לנקות את מערכת העיכול שלך. המעי הגס לא  אמור לשמש מחסן לאחזקת רעלים וצואה יבשה תקועה. כשאנשים פונים לניקוי הרעלים הם תמיד  מזועזעים ממשקל ומכמות חומר הפסולת שיש במעי – ואגב הקילוגרמים המיותרים הללו של צואה תקועה במערכת גם מכבידים על המשקל, מקשים על תהליכי הרזיה ומוסיפים לתחושת העייפות וחוסר האנרגיה הכללית. ניקוי המעי הגס – ממש מאפשר לאנשים רבים להתחיל  להפחית במשקלם

עצירות ועייפות כרונית: האם ברקע יש מחלות נוספות?

שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון לצד עצירות יש מספר מחלות ובעיות רפואיות אחרות שהולכות יד ביד עם עייפות קיצונית. חלקן בעיות אחרות של מערכת העיכול שאף הן קשורות לעצירות כמו רגישות לגלוטן, מחלת הצליאק, תסמונת המעי הרגיז (הפרעה שבה המעיים שלך לא מתפקדים בצורה שקטה וסדירה). מחלות רקע אחרות שקשורות עם עצירות ועם עייפות הן פיברומיאלגיה, פרקינסון, מחלת כבד כאב כרונית ונדודי שינה או הפרעות שינה. ואם זה המקרה- קרא גם את הפסקה הבאה:

עצירות ועייפות  כתופעות לוואי של  תרופות

יש תרופות רבות למחלות כרוניות ממושכות שגורמות גם עצירות וגם עייפות למשל תרופות נוגדות דיכאון יכולות לכלול את שני הסימפטומים, בנוסף גם תרופות להורדת לחץ דם גבוה יכולות לייצר חולשה ועצירות בו זמנית, תרופות נגד כאב כרוני או משככי כאבים בכלל גם הם מחוללים עצירות וחולשה. מאד ייתכן שאתה קושר את העייפות לעצירות אבל שבעצם שתיהן נובעות משימוש בתרופה שהגוף שלך מגיב אליה עם תופעות לוואי לא רצויות.

איך  לטהר את הגוף ולהיפטר מהעצירות ומהעייפות הכרונית?

אם אתה סובל מעייפות ועצירות בו זמנית  אתה צריך לנקוט בצעדים הדרושים לניקוי רעלים מהגוף. הרבה אנשים פונים לכיוון חוקנים ומשלשלים חזקים כמו תה טיבטי או תה סנה  אבל בעינינו זהו צעד דרסטי שעלול גם לייצר תלות. המטרה שלך תהיה לפני הכל לזהות את הסיבות לעצירות או מזונות הגורמים לעצירות במקרה הספיציפי אצלך ולטפל בשורש הבעיה. טיהור ביתי פשוט של רעלים עשוי להיעשות באמצעות צומות מים או צומות מיצים מבוקרים וכן באמצעות שתיית שיקים, מיץ סלרי, מיץ סלק, ג'ינג'ר ורשימת משלשלים טבעיים או תזונה נגד עצירות אחרים שלא יוצרים התמכרות