מה הקשר בין עצירות לכאבי גב תחתון?

מה הקשר בין עצירות לכאבי גב תחתון?

עכשיו זה רשמי: כאבי גב תחתון יכולים להיות תוצאה של עצירות קשה. מה הקשר ומה עושים כדי לפתור את שתי הבעיות?

סובלים מכאבי גב תחתון? יתכן מאד שהגורם לכך הוא עצירות ממושכת. כולם יודעים שעצירות קשורה למאמץ וכאב בעת הטלת הצואה ולתדירות מאד נמוכה של פעולת מעיים.  אבל עצירות יכולה להיות קשורה לכאבי גב ולגרום לסיבוך של החמרת כאבים שכבר קיימים בגב התחתון.  נשמע מוזר ?  אחרי הכל מה הקשר בין מערכת העיכול לבעיות אורתופדיות? - מסתבר שיש קשר הדוק במיוחד ושכאבי גב הם אחד הסיבוכים של עצירות כרונית ממושכת.  המשיכו לקרוא והבינו את הקשר

עצירות כרונית וכאבי גב

עצירות נקבעת  על ידי שינויים בתנועות המעי הרגילות, והיא  מלווה בעיקר בקושי להזרים את הצואה החוצה. הצואה עשויה להיות קשה, כואבת וקשה לפינוי. לפעמים, עצירות חמורה יכולה לגרום לנפיחות בבטן  וכאבי בטן עם התכווצויות בבטן התחתונה. יש הרבה גורמים לעצירות  מזונות מסוימים, צריכת בלתי מספקת של מים, נוזלים או מזונות סיביים, תרופות שונות למחלות כרוניות , ואורח חיים לא פעיל. גם הפרעות במערכת העיכול, תסמונת המעי הרגיז, בעיות בבלוטת התריס, הריון, מחזור, מחלת פרקינסון או שינויים הורמונליים עלולים להוביל עצירות. במקרים מסוימים יש עצירות אידיופטית, זוהי עצירות שבה  הסיבה המדויקת לא ידועה.

עצירות וכאבי גב

כאבי גב יכולים לנבוע מתנאים שונים,  יציבה לא טובה, הריון, כיווץ שרירים, ישיבה ממושכת,  בעיות בדיסק בין החוליות כמו בלט דיסק או פריצת דיסק,  ומצבים רפואיים שונים. אבל, לחץ יתר על שרירי הגב עקב עצירות כרונית  יכול גם הוא לגרום לכאבי גב כאשר  בעיקר יש קשר בין עצירות ובין כאב גב תחתון.

איך עצירות יכולה לגרום לכאבי גב?

עצירות כרונית היא מצב שבו הצואה לא מפונה ויוצרת הצטברות של פסולת יבשה במעי. עודף החומר המצטבר עלול להפעיל לחץ  על החלקים הפנימיים בגוף שגרים בשכנות למעי, למשל פסולת צבורה זו עלולה ללחוץ על הדיסקים ולגרום לבלט דיסק או לפריצת דיסק  וכך נולד כאב גב תחתון. הלחץ של הפקק התקוע במעי יוצר גם לחץ כבד על העצבים בגב וכאשר עצבים אלה מגורים עלול להתפתח כאב גב חריף.

עצירות כרונית מחלישה את שרירי הגב

עוד משהו: הלחץ בעת פינוי הצואה במצב של עצירות כרונית עלול להפעיל מתח ולפגוע בשרירי הגב במיוחד  אם שרירי הגב הם כבר חלשים או פגועים ממילא.  עצירות ממושכת ומאמץ חזק בהטלת הצואה יכול בסופו של דבר להחליש את שרירי הגב ולגרום כאבים. יש אנשים עם עצירות כרונית שמרגישים כאבים וחוסר נוחות בגב,  סביב הירכיים וברגליים. נוכחות של עצירות עלולה להחמיר גם כאבי גב קיימים ולהעצים אותם. ו זה עובד גם להיפך. הטלת הצואה והשחרור מהעצירות מקלים מייד על כאבי הגב

איך מטפלים בכאבי גב מעצירות?

התשובה נמצאת בגוף השאלה. בשונה מכאבי גב שאתה לא יודע את סיבתם- כאן דווקא הסיבה ברורה והטיפול צריך להתחיל ממנה: להגיע למצב של תנועת מעיים חלקה ולהיפטר מהעצירות (קראו על טיפול טבעי לעצירות באתר). מאד חשוב במקרה זה לא להתפתות לקחת משככי כאבים חזקים כמו קודאין כי אלו גורמים לעצירות קשה מאד ומייצרים מעגל קסמים שקשה לשבור אותו.

שמן אתרי שמתאים לכאבי גב ועצירות: מנטה

אם אתם מחפשים טיפול טבעי סימפטומטי שיקל מיידית על העצירות וגם על כאב הגב מיידית עסו את איזור הבטן וגם את איזור הגב התחתון עם שמן מנטה מהול בשמן נשא. שמן מנטה הוא חומר מאלחש טבי והוא גם נוגד עוויתות שרירים ועשוי להזרים את תנועת המעי. אפשר גם לשתות תה מנטה מרוכז כדי לפתור ולו באופן זמני את שתי הבעיות גם יחד אבל הדגש הוא שמדובר בטיפול זמני. הפתרון האמיתי של בעיה זו הוא לצאת אחת ולתמיד מהעצירות הכונית ולהאמין שזה אפשרי!