הטיפ של מרגלית נועם, "לנשום מחדש",  מטפלת מוסמכת בשיטת בוטייקו:

נשימת אף, יציבה זקופה  ונינוחה, והימנעות מהיפרונטילציה

בעולם המודרני אנו נוטים לנשימה של  איוורור יתר  היפרונטילציה באופן כרוני ואז השריר החלק שעוטף גם את דרכי הנשימה , גם את כלי הדם וגם את מערכת העיכול מתכווצים ונסגרים. בהקשר של עצירות, נשימה נכונה שלא מכניסה את המערכת לאוורור יתר מווסתת את היחס בין החמצן ובין דו תחמוצת הפחמן ואז השרירים במעי מרפים. במצב כזה המעבר יותר פתוח ואז זה פותח את הפקק באופן רגעי נקודתי. זהו כמובן תיקון נקודתי מקומי אבל הבעיה התפקודית של המעיים  עלולה לחזור על עצמה אם האדם יחזור להרגלים של נשימה לא תקינה.

מה בעצם קורה במצב של מחסור יחסי בדו תחמוצת הפחמן?

כשאנשים שואפים יותר מדי אויר כלומר יותר מדי ליטרים של אויר פר דקה –(למשל דרך ניפוח מהיר של בית החזה, נשימה מהפה, נשימה בתדירות גבוהה, נשימה אל בית החזה העליון בלבד, שכטות מהירות של אויר בבת אחת)  הם מייצרים מצב של רמת co2  מדולדלת בריאות ובדם.  זה כאמור מוליד התכווצות של שריר חלק וירידה באספקת החמצן לתאים, מצב זה הוא מצב של מתח "הילחם או ברח", מצב שבו המערכת הסימפטטית עובדת ביתר ואז גם מופרשים הורמוני מתח שבמעגל קסמים מרושע גורמים שוב לדחף לנשום בדפוסים של היפרונטילציה – את המעגל הזה צריך לשבור כי כאשר השרירים מכווצים ואין מספיק מעבר של חמצן מהדם לתאים האיברים השונים בגוף לא מתפקדים בצורה שלמה ועלול להיווצר מצב של היתקעות גם במערכת העיכול. נשימה נכונה שמחזירה co2 לרמות התקינות נותנת מקום גם למערכת הפרה-סימפטטית של הרגיעה והעיכול - להתבטא.

יש לך טיפ נקודתי  איך לשחרר עצירות במהירות?

זה נושא שצריך ללמוד אותו אחד על אחד בגדול ברגע האמת כשאדם לוחץ ומרגיש תקוע אפשר  לקחת נשימה נינוחה ורגילה ואז לעצור נשימה בסוף הנשיפה לכמה זמן שניתן בלי להגיע למחנק. אחר כך לוקחים נשימות רגילות נינוחות וחוזרים על התרגיל שבעצם - מעלה רמות co2 וכאמור תורם להרחבת המעברים.

ובטווח ארוך – איך ניתן למנוע עצירות?

לתרגל את הנשימה הנכונה ששומרת על התמהיל הנכון של דו תחמוצת הפחמן בדם.  לנשימה זו אגב יש כמה אספקטים כמו נשימה סרעפתית נינוחה (לא לנשום רק עד החזה העליון אבל גם לא לנפח את בית החזה ולהגיע להיפר ונטילציה), יציבה זקופה ונינוחה (לא יציבה ריגידית של מטאטא) ונשימה מהאף ולא מהפה. אלו דברים שניתן ללמוד מחדש וממילא כשאתה נושם בצורה תקינה- אתה לא תיקלע למצב של היפרונטילציה