האם אנזימי עיכול עלולים לגרום לעצירות?

האם אנזימי עיכול עלולים לגרום לעצירות?

לקחתי אנזימי עיכול על פי עצה של נטורופת ושמתי לב שאחרי שלושה ימים פיתחתי עצירות. האם יכול להיות שאנזימי עיכול גורמים לעצירות? לאור זאתץ האם כדאי לתת אנזימים במקרה של עצירות אצל ילדים?

זו אחת השאלות השכיחות אצל אנשים שפונים לטיפול טבעי בעצירות: האם אנזימי עיכול עוזרים נגד עצירות או גורמים לעצירות. ואכן, מי שלוקח אנזימי עיכול עשוי לעתים קרובות להתלונן על מופע דמוי עצירות לאחר כמה ימים של שימוש. לרוב תעלה התהייה אם האנזימים הם בין הגורמים לעצירות זו. מכיון שלאנזימים יש השפעה על כמות הצואה וצורתה שאלה זו אכן הגיונית

עצירות  היא האטה של הפריסטלטיקה במעיים

ברוב המקרים, מה שרואים בשימוש עם אנזימי עיכול אינו  עצירות בהגדרה המדויקת. כשאנו אומרים עצירות- הכוונה היא לרוב לאיטיות בתנועות המעיים, כך שהצרכים מתייבשים במעי ומתקשים. נדגיש ונאמר אנזימים אינם משפיעים על תנועתיות המעיים אבל הם כן הם יכולים להשפיע על גודל הצואה ומקטינים את נפחה וצורתה. יש אנשים שיפרשו את השינוי הזה כעצירות.

למה אנזימי עיכול משפיעים על גודל הצואה?

אנזימים ​​יפרקו מזון באופן יסודי ולחלקים יותר קטנים כך שיותר מזון נספג לתוך הגוף והפסולת שיוצאת החוצה קטנה. כתוצאה מזה שנפח הצואה במעי קטן- גם תדירות היציאות פוחתת ועם שני נתונים אלו של תדירות מופחתת ונפח צואה קטן יותר יחסית למה שהורגלת אליו בעבר -  אתה מפרש את הדברים  בשוגג כעצירות.  

אז איך יודעים עם זו עצירות אמיתית או עצירות מדומה?

עצירות מבוגרים או  עצירות אצל ילדים כשהיא אמיתית - תופיע עם כאבים, תחושה של מלאות, ונפיחות בבטן. זה לא המקרה של עצירות מדומה שבה עקב השימוש באנזימים כמות הצואה ותדירותה פחתו.

איך למנוע עצירות מדומה אחרי לקיחת אנזימי עיכול?

חשוב בעת שימוש באנזימי עיכול  לכלול הרבה מאד נוזלים וסיבים בתזונה. זה עוזר לשמור על כמות גדולה של צואה ומבטיח מעבר קל יותר. טיפ נוסף הוא להתוודע אל אנזימים מסוימים כמו גלוקונאז וקסילאנאז שנוטים לרכך את הצואה. כשמדובר בעצירות אצל ילדים יש להתייעץ עם מומחה שיתאים את אנזימי העיכול לילד באופן פרטני. תוספי מזון אחרים, כמו שמן דגים, זרעי פשתן, ויטמין C ומגנזיום יכולים גם לעזור נגד תחושת העצירות שנגרמת מאנזימי עיכול