הטיפ של מאיה נווה נגד עצירות

סובלים מעצירות? הקפידו לשמן את המערכת

בעיני הבעיה המרכזית אצל אנשים שחיים עם עצירות כרונית היא שהם  נמנעים לדבר עליו אפילו עם הרופא.  בעוד שאדם כזה ישתף חברים או אנשים אחרים על כאבי גרון, מיגרנות ואפילו על חרדות ודיכאון - הרי כשהדברים מגיעים למעיים ולחלחולת שלהם- הנושא של עצירות נתפס כטאבו. מה שאנשים עם עצירות קשה עושים לרוב  זה  ריצה לבית המרקחת לקנות  משלשלים  (מה שלעתים קרובות עלול להחמיר את הבעיה). לפעמים הבעיה היא לא עניין של מחסור בנוזלים, בסיבים תזונתיים  או במחסור של מינרלים כמו מגנזיום אלא של דפנות מערכת שאינן משומנות דיין. במצב זה הצואה לעיתים נתקעת מפאת היובש של המערכת.

שמן זית – טיפ לעצירות קשה

שמן זית טהור הוא יותר מאשר רק שמן בריא וטעים. שמן זית  יכול לעזור להקל על עצירו קשה כיון שהוא גם מגרה את מערכת העיכול לפעול, גם מיטיב עם הכבד והמרה וגם מסייע להחליק פסולת דרך המעי הגס. אדם שיקפיד לקחת באופן קבוע שמן זית יכול למנוע עצירות ולא רק לטפל בעצירות קיימת. ההמלצה שלי היא לערבב כף של  שמן זית  עם כף מיץ לימון (אופציונלי) ולשתות.

איך ומתי לשתות שמן זית נגד עצירות קשה?

הכי טוב זה בבוקר. מיד כשקמים מהמטה  יש לצרוך כף אחת של שמן זית עם לימון כי  זה עובד הכי טוב על בטן ריקה, ולפני  שאתם אוכלים משהו אחר. אם שכחתם ואתם רקר באמצע היום סובלים מעצירות כדאי שתחכו עם תרופה נפלאה זו  מאוחר יותר אחרי שלא אכלתם כמה שעות. הקיבה צריכה להיות ריקה יחסית כדי שהתרופה הביתית הזו תפעל ביעילות.