האם סירופ תירס יעיל לטיפול בעצירות תינוקות וילדים?

שמן תירס

האם סירופ תירס יעיל לטיפול בעצירות? - התינוקת שלי החלה לפתח תסמינים של עצירות אחרי שעברה לאכול מזונות יותר מוצקים. אני דואג לה מאד. האם כדאי לתת לה  סירופ תירס (נקרא לפעמים בשם המותג סירופ קארו) לטיפול בעצירות? האם בכלל סירופ תירוס מהווה הוא תרופה טבעית בטוחה לשימוש עבור תינוקות וילדים?

מה זה סירופ תירס ואיך הוא עוזר לעצירות?

סירופ תירס (או בשם המותג סירופ קארו) עולה לעיתים קרובות כתרופת סבתא ותיקה לטיפול טבעי בעצירות. אם אתם מספיק מבוגרים אולי אתם אפילו זוכרים שהדודות והסבתות שלנו נתנו לנו את הסירופ הזה בכל משבר של עצירות. לכאורה נשמע כמו תרופת סבתא  טובה שכן אחרי הכל המותג סירופ קארו עבר את מבחן הזמן. האמנם?

סירופ תירס (קארו) לעצירות

פעמים רבות במוחנו אנו משווים מיידית את הישן עם הטוב והטבעי. האם זה באמת כך? האם קארו סירופ יכולה להביא להקלה על עצירות? כדי לענות על כך כדאי שנברר מהו סירופ קארו. סירופ תירס הוא סירופ מתוק ומרוכז המכיל מלטוז (סוכר המורכב מ -2 מולקולות גלוקוז) וסוכרים אחרים שמקורם בעמילן תירס. לכאורה תירס הוא מוצר טבעי אז מה כבר יכול להיות רע בו? – אולי זו העובדה שסירופ תירס נולד במעבדות, ודורש תהליך ייצור תעשייתי כבד ממש לא טבעי. בשנות השבעים, הגיעה גרסה חדשה של הסירופ עם תכולה גבוהה של פרוקטוז (HFCS)

הבעיה של סירופ תירס עתיר פרוקטוז

סירופ תירס עתיר פרוקטוז הוא בעייתי מאוד לבריאות של כל אדם ובוודאי לתינוקות. ואכן, אם אתה מסתכל על חילוף החומרים של HFCS בתוך הגוף, אתה רואה כי 90% ממנו מעובד על ידי הכבד, כלומר: הגוף מתייחס אליו כאל רעל. יותר מכך-  סירופ זה נחשב היום  אחראי חלקית על משבר מגיפת של סוכרת מסוג 2 במדינות המערב.

סירופ קארו לעצירות: איך הוא עוזר?

סירופ קארו יכול לשמש משלשל אוסמוטי קל. כלומר, הסוכר בסירופ שואב מים לתוך המעי  ומתנהג כמגנט מים. אם לילד שלך יש עצירות קלה עד בינונית, הרי שלחות נוספת זו יכולה בתוך המעי  עשויה להיות מספקת כדי למנוע משבר עצירות. בעצירות מאד מאד קשה- לא בטוח שזה יעבוד ואצל מבוגרים קרוב לוודאי שסירופ זה לא יהיה יעיל.

האם כדאי לתת סירופ תירס לתינוקות עם עצירות?

כשמדובר על עצירות בתינוקות,  לרוב מוסיפים 2 כפיות סירופ לנוסחת החלב אם התינוק שלך מוזן בבקבוק ואולי אף מגדילים  ל 3 כפיות  אם אין תוצאות לאחר יממה. לילדים קצת יותר גדולים נותנים 3 כפיות בכוס מים אבל תזכרו שזה המון סוכר שאתם נותנים לילד. עם זאת, רק כדי להיות זהירים, לא נותנים סירופ תירס לילדים מתחת לגיל שנה.

עצירות בתינוקות? דעו שיש תחליפים טובים לסירופ תירס וחפשו אותם

כאמור סירופ תירס אינו  מוצר טבעי אמיתי בגלל העיבוד שהוא עובר. יתר על כן, כדאי לחשוד היום במוצרים המבוססים על תירס גם בגלל שיש לו אינדקס גליקמי מאד גבוהה וגם בגלל העניין הבריאותי של הנדסה גנטית. האלטרנטיבה המועדפת יותר היא שזיפים מיובשים או שזיפים טריים. אלו מכילים סורביטול ויהיו יעילים כמו משלשל אוסמוטי, והם הרבה יותר טבעיים. אם אתם תקועים בלי שום אפשרות אחרת והילד סובל, אולי שווה לשקול לתת לו על בסיס חד פעמי  סירופ קארו אבל לטווח הארוך חפשו אלטרנטיבה בריאה יותר