הטיפ לעצירות של רינת גל, מפתחת שיטת תרגוף

לשים לב להזנה, גם להזנה הרגשית

רינת גל, מפתחת שיטת תרגוף: בעיני, עיכול נפשי ועיכול פיזי הם חלק מאותה מערכת. הרבה פעמים אצל אנשים עם עצירות קשה המסר של הגוף הוא "יש משהו עמוס שאתה לא מעכל"  - זה יכול להיות שורה של דברים רגשיים שנתקעים בבטן למשל כמו כעס, צער, אובדן, אכזבה, טראומה-והאדם לא משחרר אותם בין השאר כי חי בתחושה שהוא לא יודע "איך לפרק את זה".

מאד קשה לומר להם "שחרר" או "הרפה" – כי הם באמת לא יודעים איך לשחרר ואיך לפרק את העומס -  ומסיבה זו יש להם עצירות. זה קורה בין השאר כי כשאומרים את מטבע הלשון "ללמוד להרפות מרגשות"- הרבה אנשים נוטים לחבר את זה באסוציאציה למונחים כמו 'להיכשל', 'להיכנע' או  'למות' – אבל המשמעות האמיתית של "להרפות" הלא מלמדת על כך שאתה בהכרח מאבד את עצמך.

אחד הטיפים שיש לי לתת לאנשים שחיים עם עצירות היא לתת את הדעת היטב על נושא ההזנה – לא רק במישור הפיזי אלא מה אתה מכניס לנפש ולגוף שלך. הרבה פעמים אנשים שסובלים מעצירות הם אנשים שאומרים מהר מדי  'כן' לכל דבר או לכל אדם, אנשים מרצים (פליזרים) שחסרים להם הכישורים לסנן מה ומי נכנס לחיים שלהם כמו למשל חדשות שליליות, שפה שלילית, אנשים שכל הזמן מתלוננים – מאוחר יותר הם מוצאים עת עצמם עם "עומס" שקשה לפירוק.