איך לשחרר עצירות במהירות ללא משלשלים?

איך לשחרר עצירות במהירות ללא משלשלים?

אני כבר שבוע סובל מעצירות קשה ולא יכול לתפקד. זה מלווה בגזים ובתחושה של עומס, כובד בבטן, כאבי בטן וכאבי ראש. שאלתי היא: איך לשחרר עצירות במהירות ובאופן מיידי?

טיפים נגד עצירות

כשאתם סובלים מעצירות ממושכת של מספר ימים ברציפות- הדבר היחידי שמעסיק אתכם בראש זה "איך אני מפיק עכשיו פעולת מעיים גדולה ומשתחררים". למעשה מצב של עצירות כמה ימים – לא מאפשר לכם כמעט לתפקד והרבה פעמים עקב כאבי הראש הנלווים לעצירות אנשים לוקחים משככי כאבים שרק מחמירים את הבעיה (גורמים לעצירות יותר קשה). בואו ללמוד במאמר הבא איך לשחרר עצירות במהירות באופן טבעי, ללא משלשלים, ללא כדורי מרשם, וללא חוקנים.

שתי כוסות מים  חמים מיד לפני ארוחת הבוקר

מכירים את הפטנט של האינסטלאטורים לפתיחת סתימה בכיור? הם מבקשים מכם קומקום מים רותחים ויוצקים אותו פנימה לתוך הצנרת. זה לא מאד שונה אם אתם סובלים מתקיעות של צואה יבשה במעיים שרובצת שם כמה מספר ימים. עצירות ממושכת, למשל עצירות של שבוע יכולה להפוך למצב מאד מסוכן ולגרום לסיבוכים בריאותיים. הבעיה איתה זה שהצואה ממשיכה להתקשות ולהפוך למעין "בטון יצוק". יש אנשים שגילו כי שתי כוסות מים רותחים מייד עם הקימה בבוקר ולפני ארוחת הבוקר עושה את הטריק וגורמת לשחרר את העצירות מהר

עיסוי המעיים יכול לשחרר עצירות במהירות

הבעיה עם עצירות של מספר ימים היא שהמעי מפסיק את תנועתו ונכנס למעין "הרדמה" וככל שמצב זה נמשך אתם עלולים להיקלע לשורת סיבוכים של עצירות. הגישה המיידית תהיה לרוץ  ולקחת משלשלים כדי להיפטר מהר מהמצוקה שלכם. המשלשלים המוכרים היום בשוק, שחלקם עובדים על ידי המרצת המעי באופן  כימי מבפנים - עושים את העבודה אם כי יש להם מחירים של יצירת תלות ותופעות לוואי אחרות. כדאי לדעת שיש גם דרך פיזיקלית לאותת למעי להתחיל להשתחרר ולזוז: עיסוי נמרץ של הבטן התחתונה ויש אפילו שיטת עיסוי מיוחדת המוקדשת ספציפית לשחרור מעי שנתקע עם צואה יבשה. המגע והלחץ על המעי הגס מסמן לו לפעמים להתחיל לפעול ולהניע את הצואה התקועה ואתם משתחררים מהעומס ומתחושת המלאות.

כריעה על האסלה עשויה לשחרר עצירות במהירות

הרבה פעמים האדם שסובל מעצירות ממושכת מצליח לפנות מהמעי צואה בצורה של חלוקי נחל כחומר צואה יבשה נוקשה יבשה וגרגרית. התחושה אחר כך היא לא נעימה והוא עדיין מרגיש "סתום" עם צואה בכל המעי הגס ובחלחולת. מאמץ בעת הטלת הצואה היבשה יכול מאד להזיק ובמקרים קיצוניים לגרום לקרעים באיזור, לטחורים, לפיסורה ואפילו לשבץ. הדרך הטובה ביותר לשחרר עצירות באופן מיידע ולסלק כמה שיותר מהפסולת התקועה במעי ללא מאמץ היא ישיבה בכריעה על האסלה- ממש כמון בשירותי בול פגיעה שיש במזרח. אם אין באפשרותכם לשבת באופן הזה הניחו שרפרף לפני האסלה והעלו את הרגליים עליו בעת פעולת המעיים באופן כזה שהן תהיינה גבוהות מהמותניים. מנח כזה מתייבש היפה עם האנטומיה של מערכת ההפרשה של הגוף ומסייע לשחרר את העצירות מהר ומייד.

לשחרר עצירות במהירות עם מגנזיום

אנשים שסבלו במשך כמה עשורים מעצירות כרונית יישבעו לכם שהתוסף של מגנזיום ציטרט משחרר את העצירות מהר וכמעט באופן מיידי. למגנזיום ציטראט יש יכולת להרפות את שרירי המעי להרחיב את הצנרת באופן יחסי ולאפשר למעבר קל יותר של הצואה. מגנזיום הוא גם מינרל שמשתתף בייצור הסרוטונין שהוא למעשה נוגד חרדה ומתח נפשי. כאשר יש לכם תחושה של שלווה ורווחה בנפש- תצליחו לשחרר את העצירות שלכם מהר

לשחרר את העצירות במהירות עם הסחות דעת

הרופא והפילוסוף היהודי רבי משה בן מימון (הרמב"ם) אמר כי פעולת המעיים מגיעה בהיסח הדעת. כלומר דווקא כאשר אתם לא מתעסקים בנושא ולא הופכים אובססיביים עליו אלא דווקא כאשר אתם עסוקים לנמשל ביצירה, בהתבוננות על נוף, בהאזנה למוסיקה וכו. אתרו תחום פעילות שאתם ממש נהנים לעשות והטמיעו את עצמכם בתוכו. פעולת המעיים תגיע בלי שתחשבו עליה. אגב, יש קשר בין הגוף הפנימי שלכם ובין העולם החיצוני. פעולות שמרחיבות את הנפש- מרחיבות גם את המעיים. למשל האזנה למוסיקה רכה עם משפטים ארוכים מלודיים – יכולה לעזור לכם לשחרר עצירות קשה מהר ובאורח פלא.

שמן פשתה יכול לשחרר עצירות במהירות

אחד מהטיפים נגד עצירות הוא שמן פשתה. שמן פשתה נחשב למצרך בריאות בהקשרים שונים – גם במחלות קשות כמו סרטן (קראו דיאטת באדוויג). גם בהקשר של עצירות קשה הוא עשוי לחולל ניסים. שמן פשתה מסכך את הצואה היבשה שתקועה במעי ומסייע להחלקתה החוצה וכך משחרר עצירות מהר אבל יש לו כמה סגולות נוספות – למשל הוא עתיר בחומצות שומן אומגה 3 – וחומצות שומן אלו ממש נחוצות להבראת מערכת העיכטל כאשר זו מזוהמת ומודלקת עקב העצירות הממושכת. עוד משהו, שמן פשתן – בשונה משמן פרפין לעצירות – לא מפריע לספיגה של ויטמינים חיוניים מסיסים בשומן כמו ויטמין די ויטמין איי וויטמין אי.